Dlaczego kupujemy produkty luksusowe? Czy można wpływać na konsumentów poza ich świadomością?
Kto i kiedy kupuje pod wpływem impulsu? Na te i wiele innych pytań odpowiadają autorki tej książki. Wskazują, skąd można czerpać wiedzę o zachowaniach konsumentów, a następnie określają znaczenie podstawowych procesów poznawczych, emocjonalnych i motywacyjnych w podejmowaniu przez nich decyzji. Wnioski autorek poparte są wynikami badań naukowych oraz zilustrowane przykładami zastosowania wiedzy psychologicznej w działaniach marketingowych /z opisu Wydawcy/.
Książkę wyróżnia opis zachowań konsumenckich z 3 punktów widzenia:
• klasyczna perspektywa podstawowych procesów psychologicznych (spostrzegania, wiedzy, procesów emocjonalnych, motywacji i postaw),
• analiza procesów nieświadomych, automatycznych konsumenta,
• perspektywa praktyki badań nad konsumentem, czyli badań marketingowych.
INFORMACJE
Wydawca: Wydawnictwo Naukowe PWNISBN: 978-83-01-17539-9
Rok wydania: 2014
Oprawa: twarda
Liczba stron: 460
Format: 16,5 x 24 cm
AUTOR
Dominika Maison – profesor Uniwersytetu Warszawskiego, pracownik naukowy Wydziału Psychologii. Prowadzi wykłady na temat emocji i motywacji, psychologii reklamy, zachowań konsumenckich, badań marketingowych oraz zastosowania technik projekcyjnych w marketingu. Od lat, we współpracy z różnymi międzynarodowymi uniwersytetami (m.in. University of Washington w Seattle) zajmuje się badaniami procesów nieświadomych w postawach i zachowaniach konsumenckich.Autorka wielu badań dotyczących zagadnień finansowych prowadzonych na ogólnopolskich, reprezentatywnych próbach, w tym:
-
cyklicznego badania MoneyTrack badającego postawy Polaków wobec finansów i instytucji finansowych oraz oszczędzania i inwestowania pieniędzy,
-
cyklu badań prowadzonych dla Narodowego Banku Polskiego dotyczących obrotu bezgotówkowego,
-
badań dla Fundacji Kronenberga na temat edukacji finansowej Polaków.
Od początku lat 90. zajmuje się badaniami marketingowymi. W 2005 roku założyła Dom Badawczy Maison – firmę specjalizującą się w strategicznych badaniach marek i komunikacji marketingowej, badaniach społecznych oraz w badaniach finansowych.
Autorka licznych publikacji i książek, m.in.: Utajone postawy konsumenckie. Analiza możliwości zastosowania metody IAT, Zogniskowane wywiady grupowe, Badania marketingowe. Od teorii do praktyki, Propaganda dobrych serc czyli rzecz o reklamie społecznej, Jakościowe badania marketingowe. Jak zrozumieć konsumenta.
W latach 2003–2008 prezes Polskiego Towarzystwa Badaczy Rynku i Opinii (PTBRiO), od 2009 roku przedstawiciel Europejskiego Stowarzyszenia Badaczy Opinii Publicznej i Rynku (ESOMAR – European Society for Opinion and Marketing Research) na Polskę – największej międzynarodowej organizacji badań opinii i badań marketingowych.