Geny i edukacja / Kathryn Asbury, Richard Plomin

Współczesny system edukacji nazbyt często próbuje „wyprodukować” młodych ludzi zamiast wspierać ich w kształtowaniu osobowości przez wydobywanie ich indywidualnego potencjału. A gdyby tak w szkole Tomek mógł być Tomkiem, a Kasia Kasią? Autorzy książki Geny i edukacja twierdzą, że w procesie edukacji kluczowe jest głębsze rozumienie interakcji genów i środowiska. Wiedza z zakresu genetyki coraz bardziej wpływa na nasze codzienne życie. Dlaczego by nie przymierzyć jej również do edukacji? Kathryn Asbury i Richard Plomin, autorzy Genów i edukacji, uważają, że wykorzystanie lekcji płynących z genetyki może być jednym ze sposobów pomocy dziecku w zrealizowaniu jego szkolnego potencjału.

KUPISZ TUTAJ

 

Genetyka behawioralna pokazuje, że założenie iż dzieci są „białymi kartkami”, które mają być uzupełnione przez doświadczenia zdobyte w rodzinie, szkole i w społeczeństwie, jest błędne. Dlatego konieczne jest zrozumienie wzajemnego oddziaływania DNA i środowiska uczenia się – w tym czytelnikowi pomoże książka „Geny i edukacja”.

Kathryn Asbury i Richard Plomin pokazują, jaki wpływ na zdobywanie umiejętności chociażby czytania pisania czy liczenia ma DNA. Uwzględniają różnice między różnymi rodzajami inteligencji, sprawności fizycznej czy wymaganiami edukacyjnymi uczniów i stawiają tezę, że równość szans wymaga różnorodności szans. I właśnie to stwierdzenie jest kluczem do budowy nowego, bardziej efektywnego systemu edukacji, który wykształci sprawnych obywateli światów, w których młodzi wykształceni w zgodzie ze swoim potencjałem ludzie zdecydują się zamieszkać.

 

INFORMACJE

Wydawca: Wydawnictwo Naukowe PWN

ISBN: 978-83-01-18262-5

Rok wydania: 2015

Oprawa: miękka

Liczba stron: 162

Format: 143x205 mm

Wydanie: pierwsze

AUTOR

Kathryn Asbury - wykładowca w Centre for Psychology in Education na University of York. Autorka licznych prac na temat wpływu środowiska szkolnego i domowego na osiągnięcia, zachowanie i dobrostan dzieci.

Richard Plomin - znany na całym świecie profesor genetyki behawioralnej w MRC Social, Genetic and Developmental Psychiatry Centre, King's College London. Autor i główny badacz w głośnym Twins’ Early Development Study (TEDS, wciąż trwające podłużne badanie z udziałem 15 000 par bliźniąt) zmierzającym do ustalenia wpływu genów i wychowania na zachowanie i osiągnięcia dzieci.

Newsletter

Zaprenumeruj Newsletter, a otrzymasz na skrzynkę e-mail informacje o nowościach, ofertach specjalnych i promocjach wydawniczych z zakresu psychologii.

Reklama

Go to top
JSN Boot template designed by JoomlaShine.com