Terapia poznawczo-behawioralna (ang. CBT) to jedna z najefektywniejszych i najpopularniejszych metod psychoterapii. Jej narzędzia pozwalają odzyskać równowagę psychiczną oraz znaleźć rozwiązanie własnych problemów. Poradnik w przystępny sposób omawia skuteczne sposoby radzenia sobie z takimi trudnościami jak: lęk, zamartwianie się, depresja, złość, niepowodzenia, stres, niska samoocena oraz problemy w relacjach z innymi. Liczne przykłady, testy pozwolą określić swoje trudności, a konkretne ćwiczenia ułatwią samodzielną pracę nad trwałą zmianą własnych nawyków, postaw i zachowań, które zakłócają spokój wewnętrzny, a nawet codzienne funkcjonowanie. Dzięki sprawdzonym technikom opracowanym przez doświadczonego psychologa zrozumiesz, jak myślenie wpływa na emocje i działania, oraz nauczysz się pracować z własnymi przekonaniami. Dowiedz się, jak możesz sam sobie pomóc, i zacznij czerpać radość z życia już dziś!

 KUPISZ TUTAJ

 Dlaczego poradnik trafia w Samo Sedno?
- podpowiada, jak wykorzystać wiedzę psychologiczną do podniesienia jakości swojego życia
- zawiera praktyczne i konkretne rozwiązania, jak uwolnić się od negatywnego myślenia oraz osiągnąć wewnętrzną równowagę
- wyjaśnia, czym są myśli automatyczne, przekonania kluczowe i pośredniczące, zniekształcenia poznawcze, oraz podpowiada, jak nad nimi zapanować
- odpowiada na pytania dotyczące skuteczności psychoterapii i samopomocy
- przedstawia rzetelną wiedzę na temat terapii poznawczo-behawioralnej

 

 

INFORMACJE


Wydawca: Samo Sedno

ISBN: 978-83-7788-427-0

Rok wydania: 2015

Oprawa: miękka

Liczba stron: 240

Format: 165 x 235 mm

Wydanie: pierwsze

AUTORKA

Magdalena Staniek – psycholog, psychoterapeutka, członkini stowarzyszenia „Intro". Autorka książki Nieśmiałość. Zmień myślenie i odważ się być sobą z serii Samo Sedno. Prowadzi psychoterapię w nurcie CBT, treningi umiejętności społecznych oraz warsztaty rozwijające kompetencje miękkie.

SPIS TREŚCI

Wstęp

CZĘŚĆ I. WPROWADZENIE W PROBLEMATYKĘ TPB

1. TPB – wprowadzenie do tematu
TPB – początki i rozwój
Badania potwierdzające skuteczność TPB
TPB w gabinecie – kilka informacji o przebiegu terapii

2. TPB jako sposób myślenia i filozofia życia
Główne założenia TPB – przedstawienie modelu
Błędy w postrzeganiu rzeczywistości
Przekonania kluczowe i pośredniczące
Wykorzystanie TPB do podniesienia jakości życia

CZĘŚĆ II. TPB – PRAKTYCZNE ZASTOSOWANIA

3. Pokonywanie lęku i zamartwiania się
Poznawcze rozumienie lęku
Lęk napadowy i radzenie sobie z nim
Lęk społeczny i radzenie sobie z nim
Lęk uogólniony, czyli przewlekłe zamartwianie się, i radzenie sobie z nim

4. Pokonywanie depresji
Model depresji Aarona Becka
Zwiększanie aktywności własnej jako sposób na pokonanie depresji
Praca z depresyjnymi myślami
Zapobieganie nawrotom

5. Radzenie sobie ze złością i niepowodzeniami
Dysfunkcyjne myślenie jako źródło złości
Zmiana myślenia – uczenie się zgody na własne ograniczenia
Zmiana zachowania – asertywne wyrażanie złości

6. Ograniczanie stresu w życiu
Stres jako zależność między wymaganiami otoczenia a zasobami jednostki
Poznawcza praca nad stresorem
Zmiana sytuacji – techniki rozwiązywania problemów

7. A kceptowanie siebie i innych
Zdrowe poczucie własnej wartości – od silnej potrzeby akceptacji do samoakceptacji
Szanowanie wolności innych – uczenie się akceptacji
Budowanie autonomii i zdrowej zależności

8. Dobre komunikowanie się z ludźmi
Treści poznawcze obecne w procesie komunikacji
Wprowadzanie zmian w stylu komunikowania się
Budowanie satysfakcjonujących relacji z bliskimi

9. Zachowania służące zdrowiu
Racjonalne odżywianie się i kontrola wagi
Zdrowy styl życia – sport, sen, rozrywki
TPB w chorobach somatycznych
Relaksacja

Zakończenie 

Newsletter

Zaprenumeruj Newsletter, a otrzymasz na skrzynkę e-mail informacje o nowościach, ofertach specjalnych i promocjach wydawniczych z zakresu psychologii.

Reklama

Go to top
JSN Boot template designed by JoomlaShine.com